Svajonių darbuotojas – koks jis?

  1. Lietuvoje trūksta darbuotojų ir įmonės kovoja dėl gerų darbuotojų.
  2. Darbą susirasti yra neįmanoma, o jei ir pavyksta atlyginimas yra žeminantis.

Mes iš mokyklos laikų pripratome, kad, jei du teiginiai prieštarauja vienas kitam , tai vienas yra teisingas, o kitas klaidingas. Pabaigus mokykla niekas mums dvejetų neberašo, todėl mes patys galime spesti kuris atsakymas teisingas o kuris ne, arba sukuriame trečią atsakymą.

Realybė yra tokia, kad tam pačiam žmogui gali buti teisingi ir abu variantai, tik skirtingu laiku. Pradžiai pažiūrekyme, koks gi yra tas geras darbuotojas kurio visiems taip truksta? O tada patikrinsite kuris iš dvieju teiginių jums labiau tinka.

Tai kokio gi darbuotojo nori darbdaviai?

Aš dirbu jau 10 metų!!!! Aš viską moku !!!!! Aš turiu aukštąjį !!!!!!!

Taip sako darbuotojai, kurie prašo didesnės algos. Ar tai yra priežastis mokėti daugiau? Ne! Tuo labiau, kad net ir labai geri darbuotojai retai sulaukia algos padidinimo.

Ką gi trui mokėti darbuotojas, kad darbdavys sutiktų už jį mokėti daugiau?

  1. Išmanyti savo darba, – bet vien to neužtenka, darbuotojas turi dar ir kruopščiai
  2. dirbti savo darbą, kurį jis išmano. Bet ir to neužtenka! Darbuotojas turi sugebėti
  3. “priimti” užduotį ir dažniausiai kelias nesuderinamas užduotis vienu metų, ir neasakyti “tai kaip aš padarysiu jei tu man aną liepei daryti”, o tam reikia
  4. mokėti pasirinkti prioritetus ir planuoti savo laiką. Taip pat darbuotojas turi mokėti
  5. savarankiškai pradėti, įvykdyti ir pabaigti darbą. Niekas gi nenori samdyti auklės, kuri nuolat sakys “dirbk vaikeli, dirbk, kitaip algos negausi”. Štai tiek užtenka, kad butum geru darbuotoju. Kas parašyta toliau daro tave super geru darbuotojų.

 

  1. Visada reikia pabaigti darbą,jei tam reikia pasilikti po darbo, – pasilik. Negalima viską mesti ir išėiti namo, ypač jei darbas yra skubus ir svarbus. Jei prašo atvažiuoti šeštadienį – atvažiuok.

 

  1. Susirask darbą pats, nelauk kol tau parodys. Darbe nėra “ne tavo problemos”. Nesvarbu, kad tavo vadovas nesužinos, kad tu kažką padarėi. Daug blogiau, jei jis sužinos, kad tu nepadarei nors ir žinojai.

O dabar super taisyklė:

  1. Reikia žinoti savo įdarbinimo tikslą !!!!Ar žinai dėl ko tu esi įmonėje? Kokia yra tavo paskirtis darbe? Ko iš tavęs tikisi vadovas? Dirbant Škotijos fabrike pirmus pusė metų nuolat gaudavau pizdakų už tai, kad: nesilaikiau tasyklių, neregistravau savo darbų kompiuteryjė, nepranešdavau viršininkui apie tai, kad pabaigiau darbą, ir apskritai už viską prie ko tik galima prikibti. Buvo vaikinai, kurie pizdaku negaudavo ir dirbo pagal taisykles. Bet kai atėjo laikas mažinti išlaidas ir atleidinėti žmones, darba praradau ne Aš, o tie tvarkingi vaikinai kurios man nuolat rodė kaip pavyzdį. Kodėl??? 🙂 Tiesiog aš žinojau, kad esu priimtas ne tam, kad lakyčiausi taisyklių, o tam, kad fabrike nenutruktų gamyba !!! Viršininko pareigos priversti mane laikytis disciplinos, bet jo tikslas, padaryti darbą, kuris turi buti atliktas. Aš tą darbą atlikdavau. Ir geras tas darbuotojas, kuris padaro darbą, o ne tas, kuris paaiškins dėl kokios tasyklės darbas negali buti atliktas.

čia taisyklė tiems kurie nori karjeros:

  1. Reikia kurti teigiamą įmonės įvaizdį ir pasaulėžiūrą.Ką galima sakyti o ką ne? „Kodėl man neleidžia sakyti tiesos“? Atsakingas darbuotojas turi kurti teigiamą atmosferą. Jokių patyčių, jokių “debilas vadovas”, jokių man/tau už tai nemoka – jokios “tiesos”. Tame pačiame fabrike kaip ir Aš dirbo ispanas Pedro, labai protingas ir dirbo jis gerai (irgi žinojo savo įdarbinimo tikslą), ir žmogus buvo geras, tik vienas mažas trūkumas: “This job is shit” sakė jis visiems iš eilės :). Oficialiai jis buvo atleistas už saugos taisyklių nesilaikymą, bet visi suprato už ką. Nesvarbu kas yra tiesa, o kas yra melas, – informacija gali buti arba naudinga arba žalinga. Ir darbe, ir po darbo ir apie darbą reikia skelbti tik naudingą informaciją. Kokia nauda iš „tiesos“, jei dėl jos darbuotojai jausis nelaimingi ir išėis iš darbo? Nuo to nebus geriau nei darbuotojams nei darbdaviui. Todėl darbe reikia kalbėti tik teisingą tiesą ir palakyti lojalumą įmonėi, o ne sakyti: “aš tavo vietoj to nedaryčiau, tegul algą kelia, o paskui reikalauja”.

 

Gavosi 9 super darbuotojo taisyklės, taip ir norisi prirašyti 10-tą. Tik kokia ji turėtų buti? Gal tokia:

 

  1. Reikia žinoti kiek tu turi laiko, ir kiek tas laikas vertas.Jei tu 16 valandų darėi darbą kuris kainuoja 3 € , niekas taves nepagirs, nebent toks pat idiotas. Tau darbdavys moka algą ir tikisi, kad už tuos pinigus jis gaus daug didesnės naudos. Todėl valdyk savo laiką!!!! Nesikrapštyk per ilgai bet ir ne skubėk.

 

Štai toks darbuotojas yra geidžiamas visų darbdavių, o jei jis dar ir algos didelės nereikalauja tai toks žmogus yra aukso vertės.

Bet niekam nereikia tokių darbuotojų kuire:

– viską moka, bet nieko nedaro,

– dirba 20 metų, bet nieko nesugeba,

– turi aukštąjį išsilavinimą, bet debilai,

– visus kritikuoja, o patys nieko nedaro,

– daug dirba, bet nieko nepadaro,

– daug padaro, bet to nereikia,

– daug mokina, bet patys neišmoksta,

– viska moka paaikinti bet nieko nenori padaryti,

-Viskuo nepatenkinti,

-Nuolat klausia “tai kiek man dabar mokės, čia jau papildomas darbas gaunasi” nors jie ir savo darbo nepadaro.

-Sako “man už tai nemoka” arba “ne mano problema”

Šios taisyklės ne šiaip išgalvotos per 10 minučių kaip dauguma internetių įdomybių tai yra mano klaidų ir pergalių, kilimų ir kritimų rezultatas. Gal parašiau nelabai aiškiai, bet norėjau padėti jums, ir bučiau dėkingas jei perskaitydami šį straipsnį komentaruose įmestumete dar porą naudingų taisyklių 🙂

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.